Dobre otwarcie w rozmowie telefonicznej cz. 1

Jak przeprowadzić skuteczne otwarcie rozmowy tak aby klient nie rzucił słuchawką?


Dobre otwarcie w rozmowie telefonicznej składa się z 2 elementów:

  1. To jak mówisz
    Czyli pozycja ciała; ton i tempo głosu;

  2. To co mówisz
    Czyli wykorzystanie siły autorytetu; znajdź jakikolwiek powód do rozmowy; daj klientowi pozór, że on kontroluje rozmowę.


W tym artykule zajmiemy się punktem pierwszym, czyli tym jak mówisz.

Podstawowa kwestia którą musisz zrozumieć, to to, że w telemarketingu wcale nie chodzi o Ciebie! Od początku rozmowy walczysz o kilkanaście następnych sekund które da Ci rozmówca nie rzucając od razu słuchawką, a nie o to abyś Ty klienta rozbawiał, zasmucił, czy abyś mu coś sprzedał. Sprzedaż, przedstawienie oferty to dopiero dużo dalsza część Twojej rozmowy… Na początku to nie ma najmniejszego znaczenia.


Na początku rozmowy masz po drugiej stronie słuchawki człowieka który zupełnie nie jest zainteresowany rozmową z Tobą. Z bardzo różnych powodów. Więc też sam początek to walka o uwagę rozmówcy, tak aby poświęcił Ci kilkanaście następnych sekund.


Pamiętaj również, że osoba zrywając połączenie nigdy nie odrzuca Ciebie! Ona odrzuca produkt, ofertę, swoje wyobrażenie telemarketingu, tą chwilę w której dzwonisz, ale wszystkie te sprawy nie mają nic wspólnego z Tobą. Ta świadomość bardzo pomoże Ci w rozmowach.


W ciągu kilku pierwszych sekund rozmowy klient wyobrazi sobie Ciebie, wyrobi zdanie o tym jaką jesteś osobą. Twoja pozycja ciała w połączeniu z tempem wypowiadanych słów, głosem (intonacją), wysokością Twojego głosu stworzy w umyśle rozmówcy Twój obraz. W zależności od tego wyobrażonego obrazu klient albo dalej będzie chciał z Tobą rozmawiać, albo nie…


Od początku rozmowy najlepiej jest pokazać niewerbalnie, oraz werbalnie klientowi pewność siebie, nienachalną dominację i zaangażowanie. Osiągniesz to dzięki modulowaniu swojego głosu.

Najmądrzejsza treść będzie nieskuteczna jeżeli będzie wypowiadana bez odpowiedniej mowy ciała i bez odpowiedniego modulowania głosu.


W dalszych artykułach omówię następne elementy i etapy rozmowy telemarketingowej.


Jeżeli zrodziły Ci się w głowie w tym momencie pytania, zadaj je w komentarzu, bądź e-mailem – chętnie na nie odpowiem.





Komentarze

Popularne posty