Co wybiera Klient?

Dziś spotykamy się w swojej pracy często z opiniami o oszustwach i naciąganiu ludzi przez telefon. Jak może z tym poradzić sobie uczciwy Telemarketer?


W swojej pracy natykamy się przy pierwszym kontakcie bardzo często z nieufnością ze strony Klienta. Niestety trzeba przyznać, że jest to nieufność uzasadniona. Klient odbierając od Ciebie telefon może obawiać się różnych rzeczy. Począwszy od tego, że boi się, że dzwoni do niego windykator, skończywszy na obawie przed możliwym naciągaczem. Niestety taki jest teraz świat, że coraz mniej ufamy sobie nawzajem. Dziś nawet wiele osób boi się spotkać z drugim człowiekiem, bo narracja w mediach głównego nurtu jest taka, że spotkanie może się zakończyć zarażeniem i śmiercią…


Dla Ciebie strach Klienta jest informacją, że nie tylko Ty się obawiasz (być może, szczególnie gdy zaczynasz swoją przygodę z telemarketingiem). Klient to taki sam człowiek jak Ty i też ma swoje obawy. Więc dlaczego masz się bać rozmowy z kimś podobnym do Ciebie? :-)


Ale jak z tym (obawą Klienta) radzić sobie?

Telemarketing nie jest już czymś nowym, nie wzbudza już w odbiorcach efektu „WOW”. Sama najniższa cena też nie jest już wyznacznikiem dużej sprzedaży, bo Klient często jest świadomy, że niska cena często oznacza gorszą jakość. On oczywiście będzie dążył do zbicia ceny ;-) ale tak naprawdę zdobyć jego zainteresowanie możesz czymś innym…


Tym czymś jest jakość obsługi. Osoba z którą rozmawiasz chce być potraktowana jak człowiek, wartościowa jednostka której „nie wciska się kitu”, tylko traktuje poważnie i z szacunkiem. Sposobem którym zdobędziesz jego uwagę jest sympatyczne i uczciwe potraktowanie go. Jest rozmowa a nie znudzone czytanie skryptu. Abyśmy się dobrze zrozumieli: wiem, że w niektórych branżach skrypt jest wymagany, ale jest różnica pomiędzy odczytywaniem tekstu a rozmową w którą skrypt jest wpleciony.


Dzięki takiemu „ludzkiemu” podejściu do rozmówcy jesteś w stanie do niego dotrzeć, zdobyć jego zaufanie i oczywiście zamówienie :-)

Rozmawiając z Klientem zastanów się, czy Ty sam/a zaufałbyś osobie która dzwoni w ten sposób jak to robisz. Jeżeli Twoja odpowiedź na ten moment jest negatywna skoryguj swój sposób rozmawiania. Wiele pomocnych wskazówek znajdziesz w tych artykułach

Komentarze

Popularne posty