Przyczyna i skutek

Co zrobić aby osiągnąć to czego pragniesz?


Przyznasz zapewne, że każdy skutek musi mieć swoją przyczynę. Tak skonstruowany jest ten świat. To prawda znana, można powiedzieć absolutna. Prawda o której często zapominamy. Zapominamy, albo staramy się przerzucić skutki na czynniki od nas niezależne, aby zrzucić z siebie odpowiedzialność za swój los.


W sprzedaży działa to dokładnie w ten sam sposób. Dwóch handlowców. Jeden sprzedaje dużo, drugi prawie nic. Co ich różni? Obaj robią różne rzeczy i przez to osiągają różne efekty (skutki).


Jesteś sprzedawcą. Po co zostałeś zatrudniony?


PO TO ABY JAK NAJWIĘCEJ SPRZEDAWAĆ!


A co często słyszy Twój przełożony od Ciebie? „Ale ja się staram, tylko mi nie wychodzi!”.


Nie zostałeś zatrudniony po to aby się starać, nie za to Ci płacą. Płacą Ci za sprzedaż!


Co zrobić aby swoją sprzedaż zmaksymalizować? Przyczyna i skutek… Znajdź kogoś kogo skutki działań są takimi jakie i Ty chcesz osiągnąć i zacznij go modelować. Modelowania w psychologii to nic innego jak naśladowanie, jak znalezienie i powtarzanie przyczyn które prowadzą do określonego skutku. Naśladowanie jego strategii działania, sposobu działania, jego sposobu bycia w pracy, rozmowy z klientami, każdego możliwego szczegółu. Dlaczego tak? Bo na początku nigdy nie wiesz który z obserwowanych przez Ciebie szczegółów jest tym kluczowym w osiągnięciu skutków…


I jeszcze jedna kardynalna sprawa: NIE BÓJ SIĘ PORAŻEK! Porażka jest zawsze wpisana w sukces. Aby osiągnąć pożądany wynik zawsze będziesz musiał przejść przez ileś tam porażek. Ważne aby się nie poddać i działać nadal.


Mój świętej pamięci Ojciec gdy biadoliłem, że bardzo się staram, zwykł mawiać „starać to ty się możesz o rękę panny Mani”. Strasznie mnie to wtedy irytowało (dziś zresztą też) ;-) ale po latach zrozumiałem, że chciał mi w takich momentach coś przekazać…
W życiu równie ważna jak cel jest droga. Nie tylko dojście na szczyt, ale również sama wyprawa. W pracy zawodowej zaś liczy się tylko cel. Szybciej, więcej, dokładniej. Czyli najważniejszy jest skutek i z niego jesteś rozliczany. A Twoją sprawą jest to, aby znaleźć takie przyczyny które do tego skutku prowadzą...


Nie odkryłem w tym artykule żadnej nowej prawdy. Pewnie to wszystko jest Ci znane. Ale jak często wszyscy o tym zapominamy?...


Komentarze

Popularne posty